Pasiruošimas Rygos maratonui (XII savaitė)

Sulig kiekviena diena tikslas vis artėja. Ir kai žvilgteliu atgal, pamatau, jog jau praėjo visos dvylika savaičių. O tiksliau – du trečdaliai kelio jau įveikta. Savaitės viduryje peržengiau simbolinių 1000km ribą ir ties tuo nesiruošiu sustoti. Dar liko įveikti bent 500km! Ši savaitė buvo itin produktyvi – įgyvendinau praktiškai viską, ką buvau suplanavęs, o kartais net viršijau lūkesčius.

runnnnnnBėgimo savaitė prasidėjo vėlgi antradienį. Jaučiausi pailsėjęs, tad su užsidegimu kibau į darbą. Buvo numatyta viena sunkesnių treniruočių – deguonies įsisavinimo gerinimas bėgant atkarpas. Treniruotę pradėjau su 5km lengvu apšilimu. Po jų sekė 5 atkarpos po 600m bėgant 5km tempu (stengiausi laikytis 3:45 – 3:50/km greičio). Po kiekvienos atkarpos kvapui atgauti skirdavau 400m. Visas atkarpas įveikiau be didesnių problemų, nors buvo pora kartų, kai šiek tiek pritrūkdavo kvapo. Treniruotę užbaigiau 4km lengvo tempo ristele namo.

Trečiadienis buvo neeilinė diena. Vakare laukė ne tik 23km vidutinio ilgumo bėgimas, bet ir susitikimas su daugybe bendrabėgių FOCUS bėgimo klubo organizuojamoje atviroje treniruotėje. Iki treniruotės spėjau susukti 4km, tada su didžiule mase bėgikų išklausėme įkvepiančių kalbų ir pasiskirstę grupėmis pasileidome Vingio takais. Apsukę du ratus (apie 10km) draugiškai pamankštinome raumenis ir, sutarę kitų treniruočių laiką, pasukome namo. Bet ne, man dar nebuvo laikas namo. Turėjau įveikti likusius 9km. Tad, apsukęs pusantro rato, su šypsena ir geromis emocijomis grįžau namo. Pažadu, jog pagal galimybes stengsiuosi dažniau sudalyvauti bendrosiose treniruotėse. Tikrai verta!

Ketvirtadienį buvo paskirtas atsistatymui ir turėjau bėgti 10km ryte bei 6km vakare. Tačiau ryte išsiruošti nepavyko, tad treniruotę nukėliau į vakarą. O bėgosi sunkokai. Jautėsi nuovargis, tad nusprendžiau patausoti save ir viso įveikiau 13km.

Penktadienį netikėtai atsidūriau Klaipėdoje. Su savim prigriebiau ir bėgimo batelius, tad į vakarą jau tyrinėjau pajūrio reljefą. Aptikau puikų pušyną su daugiau nei 3km takeliu. Žmonių vos keletas, tyras oras, girdisi jūros ošimas – idealu! Nubėgęs keletą kilometrų nebeištvėriau ir įgyvendinau seną svajoję – prasibėgti pajūriu palei bangų skalaujamą krantą. Nors ir pūtė stiprus vėjas, bet jis nenugairino šypsenos nuo veido. Įveikęs 3km pajūriu, grįžau ant įprastinės dangos ir pradėjau 6 pagreitėjimus po 100m. Po kiekvieno iš jų 200m įveikdavau lėta ristele. Taip susipažinęs su jūra ir įveikiau 10km (vietoj planuotų 8km).

Penktadienį į sostinę neskubėjau, tad šeštadienio rytą jau prieš 8 valandą stovėjau prie miško takelio starto linijos. Laukė itin sunkus darbas – 21km užsikrovimo (angl. Tune – up) bėgimas. Pagrindinis tikslas – pabandyti kuo tiksliau atkartoti maratono sąlygas ir bėgti labai panašiu tempu. Tai aš ir dariau. Oro sąlygos buvo idealios, tad lėkiau kaip akis išdegęs ir visos treniruotės metu palaikiau tolygų maratono tempą (4:30/km). Po bėgimo dar nesijaučiau visiškai išsekęs, tad jaučiau, jog galiu ir geriau. Valio! Tikrai užsikroviau!

Šeštadienio vakare grįžau į sostinę, tad sekmadienio ilgasis 29km bėgimas buvo planuojamas Vingio parke. Bet paskutinę akimirką, o teisingiau sakant, jau pakeliui į darbo vietą, nusprendžiau pakeisti kryptį ir, pasukęs dešinėn, apsukau didžiulį ratą aplink Vilnių. Išties puiki pramoga – jokio pabostančio vaizdo, jokios monotonijos, skirtingi žmonės ir t.t. O bėgosi stebėtinai gerai, nors dieną prieš tai ir apturėjau sunkią treniruotę. Pabandysiu ir dažniau pasileisti kitais keliais.

Savaitės diena Treniruotės tipas Distancija
Pirmadienis Poilsis 0km
Antradienis Deguonies įsisavinimo treniruotė 14km
Trečiadienis Vidutinio ilgumo bėgimas 23km
Ketvirtadienis Atsistatymo bėgimas 13km
Penktadienis Atsistatymo bėgimas su pagreitėjimais 10km
Šeštadienis Užsikrovimo bėgimas 21km
Sekmadienis Ilgasis bėgimas 29km
Viso:   110km