Pasiruošimas Rygos maratonui (XIII savaitė)

Oras eina vis šiltyn, o kilometrų bėgasi vis daugyn. Jau spėjo prabėgti ir trylikta pasiruošimo savaitė. Savaitės pradžia nebuvo intensyvi, teko vieną dieną praleisti, tačiau į savaitės galą atsigriebiau ir savaitę užbaigiau su 106km stažu. Per šias dienas teko ir bendrose treniruotėse sudalyvauti, ir anksti ryte bėgti, ir du kartus per dieną treniruotis.

be strong

Antradienį laukė viena iš sunkesnių treniruočių – 16km deguonies įsisavinimo bėgimas. Per 4km lengvai apšilau, o tada prasidėjo smagumai – 6 x 1000m begimas 5km greičiu (stengiausi laikytis 3:54/km tempo). Po kiekvienos tokios atkarpos kvapą atgaudavau 500m ramiu bėgimu. Džiugu, kad praktiškai visų bėgimų metu pavyko išlaikyti stabilų tempą ir treniruotę baigiau dar turėdamas jėgų. Dienos darbus užbaigiau lengva 3km ristele namo.

Trečiadienis prasidėjo ypač anksti – 5:30 jau strikinėjau lauke ir vaikiau miegus. Nors treniruočių plane degė skaičius 24, bet turimi planai vakarui privertė pakoreguoti ir treniruočių dienoraštį. 24km bėgimą iškeičiau į lengvą 8km atsistatymo bėgimą. Buvo keista bėgti dar neprašvitus. Vingio parke nebuvo matyti nė gyvos dvasios, tad gerai girdėjosi kiekvienas krepštelėjimas. Bėgant jautėsi šioks toks nuovargis, nes dar nebuvau spėjęs pilnai atsigauti po ankstesnės treniruotės. Bet grįžęs namo jaučiausi itin žvalus ir pilnas jėgų. Tad, manau, artėjant vasarai dažniau pamėginsiu vakarus iškeisti į rytus.

Taip jau susiklostė aplinkybės, jog ketvirtadienį turėjau praleisti numatytąjį bėgimą. To pasekoje peržvelgiau treniruočių planą ir penktadienį po darbo bandžiau įveikti 24km. Iš pradžių nubėgau 9km, tada stojau į bendros treniruotės su „FOCUS“ komanda gretas ir įveikiau dar 10km. Po jų kartu su visais atlikau kelias serijas spec. pratimų ir pagreitėjimų. Po jų kojos taip palengvėjo, kad paskutinius kelis kilometrus iki namų tiesiog parskridau.

Šeštadienį pasistengiau ilgai nemiegoti. Šiek tiek po 9val pasileidau parko link. Laukė 19km vidutinio ilgumo bėgimas. Nubėgęs 8km stabtelėjau – prisijungiau prie dar vienos bendros treniruotės. Išklausęs įdomių trenerio pasakojimų, apsukau porą ratų (apie 10km) ir stojau į ratą bendrai mankštai. Po jos sekė viena serija spec. pratimų bei keletas pagreitėjimų. Po jų likusį atstumą lengvomis kojomis parlapnojau namo. Ir čia šeštadienis dar nesibaigė. Gerai pailsėjęs po rytinės treniruotės nusprendžiau ir vakare iškišti nosį į parką. Taip besigėrėdamas gaiviu oru, lengvu tempu ir susukau papildomus 10km.

O savaitės desertui laukė ilgasis 29km bėgimas. Jau antrą sekmadienį iš eilės nusprendžiau bėgti palei Nerį. Šį kartą bėgau iki Trinapolio vienuolyno ir grįžęs atgal į pradinį tašką pamačiau, jog subėgiojau viso labo 19km. Tad teko vėl apsilankyti Vingio parke. Tiesą pasakius, bėgimo pradžia buvo ganėtinai lengva, nepalaikiau aukšto tempo, bet ir nesivilkau pažeme. Tačiau, kilometrų skaičiui priartėjus iki 20, atsitrenkiau tarsi į sieną. Trūko jėgų, kojos jau sunkiai kilnojosi. Vis save keikiau, kad per savaitę vėl nepasirūpinau energetiniais geliais. Save raminau tik tuo, jog iškentus šiandien, bus lengviau rytoj. Šiaip ne taip įveikęs trasą tą dieną jau nebenorėjau nieko daugiau veikti. Metas poilsiui!

Savaitės diena Treniruotės tipas Distancija
Pirmadienis Poilsis 0km
Antradienis Deguonies įsisavinimo treniruotė 16km
Trečiadienis Atsistatymo bėgimas 8km
Ketvirtadienis Poilsis 0km
Penktadienis Vidutinio ilgumo bėgimas 24km
Šeštadienis Vidutinio ilgumo bėgimas + Atsistatymo bėgimas 19km + 10km
Sekmadienis Ilgasis bėgimas 29km
Viso:   106km