Pasiruošimas Rygos maratonui (XIV savaitė)

Štai ir prabėgo 14 savaičių. Ši savaitė buvo viena iš sunkiausių. Bet ne todėl, kad nubėgau daugiausia kilometrų (viso labo 94km), bet todėl, kad kiekvieną dieną kūnas reikalavo vis daugiau poilsio ir sekmadienį į jo signalus nereaguoti jau nebegalėjau – kaip reikiant sutrumpinau distanciją ir nusprendžiau pailsėti. Kartais taip nutinka.

sweat

Antradienį jaučiausi dar turintis jėgų. Po darbo išskubėjau parko link ir apšilimui pabėgiojęs 5km pradėjau deguonies įsisavinimo treniruotę – 5 atkarpos po 600m (bėgau 5km greičiu, apie 3:54/km, nors ir ne visada pavyko išlaikyti tokį tempą). Po kiekvienos atkarpos 400m parisnodavau lengvu žingsniu. Baigęs bėgimą atkarpomis galutinai atsigavau lėtu tempu prasibėgęs dar 4km.

Trečiadienį laukė viena iš paskutinių tokio ilgio treniruočių – 23km vidutinio ilgumo bėgimas. Buvau suplanavęs prisijungti prie „FOCUS“ bendros treniruotės, tad prieš ją spėjau subėgioti 11km. Tada prisijungiau prie bėgikų armijos ir bendrom jėgom dar įveikėm apie 10km. Po bendro bėgimo stojom į mankštos ratą ir pratempėm opiausius raumenis. Po jų sekė trys serijos spec. pratimų ir keli pagreitėjimai į kalną. O kalnas pasitaikė išties nemenkas, tad po jo jėgų jau nebe daug buvo likę. O dar 2km laukė iki namų.

Bėgiojimas suvalgo nemažai laiko, tad natūralu, kad su senais draugais susitikti ne visada turiu galimybę. Tad nusprendžiau išspręsti šią situaciją – pasikviečiau draugą prasibėgti kartu. Ketvirtadienį manęs laukė lengva 10km atsistatymo treniruotė, tačiau vos tik pradėjęs bėgti supratau, kad taip lengva nebus. Su kiekvienu žingsniu jaučiau, kad turiu kojas ir skausmas pasijausdavo vis skirtingoje vietoje. Parke susitikęs su draugu ir ramiai besišnekučiuodamas šiaip ne taip įveikiau numatytą atstumą. O užsišnekėjęs dar ir 3km nubėgau daugiau. Kaip supratau vėliau, geriau to nedaryti ir reikia tiksliai laikytis numatyto plano.

Penktadienį vėl laukė lengva treniruotė – 8km atsistatymo bėgimas. Lengva ristele pasileidau parko link ir po poros kilometrų vėl prisijungiau prie bendros treniruotės. Ir čia jau neatsispyriau pagundai – su grupe prabėgau dar 9km, po jų atlikau kelias serijas spec. pratimų ir dar 5 pagreitėjimus į kalną. Ir čia jau buvo per daug. Dienos normą viršijęs 5km namo grįžau išsekęs ir aimanuojančiomis kojomis. Prieš akis laukė ilgas savaitgalis, tad tikėjausi atgauti jėgas.

Jau iš anksto buvau nusprendęs šeštadienį ryte prisijungti dar kartą prie bėgikų bendruomenės. Manęs tą dieną laukė 21km bėgimas, iš jų – apie 10 – 12km bėgti maratono tempu. Tad jau 9val ryto lengvai pastrikinėjęs iškart pasileidau maratono tempu. Kojos buvo tarsi medinės, sunkiai kilnojosi, vargiai įsivaizdavau, kaip galėčiau įvykdyti visą dienos normą. Pulsas buvo gerokai aukštesnis nei turėtų. Per sukąstus dantis maratono tempu (4:30/km) įveikiau viso labo 5km. Dar 6km bėgau 20 – 30s lėtesniu tempu (nepavyko bėgt greičiau, nors tu ką). Tada prisijungiau prie bėgikų ir lengvesniu tempu įveikiau dar apie 10km. Ir bėgant ramiai pulsas laikėsi aukštesnis nei įprastai. Po šių kilometrų dar lengvai pamankštinom raumenis ir koja už kojos išsliūkinau namo. Viso tą dieną subėgiojau 23km (2km vėl viršijau normą).

Sekmadienį, kaip žinia, buvo šventinė diena, tad bėgti ruošiausi tik gerokai vakarop. Vis vyliausi, kad atgausiu jėgas ir įveiksiu suplanuotus 27km. Apie 19val nerangiais žingsniais pradėjau treniruotę. Nuo pat pradžių jaučiausi toks sunkus, toks kaip sukaustytas, viską skaudėjo, galvojau tik apie poilsį. Su savim kovojau tik 8km ir po jų pasukau namų link. Tvirtai nusprendžiau pailsėti ir atgavęs jėgas sugrįžti su didesne jėga. Tikiuosi, kad taip ir bus!

Savaitės diena Treniruotės tipas Distancija
Pirmadienis Poilsis 0km
Antradienis Deguonies įsisavinimo treniruotė 14km
Trečiadienis Vidutinio ilgumo bėgimas 23km
Ketvirtadienis Atsistatymo bėgimas 13km
Penktadienis Atsistatymo bėgimas su pagreitėjimais 13km
Šeštadienis Vidutinio ilgumo bėgimas 23km
Sekmadienis Ilgasis bėgimas 8km
Viso:   94km